کمیک هوک

بهترین فیلم های سینمایی کمیک بوکی | کمیک در سینما !

بهترین فیلم های سینمایی کمیک بوکی دقیقا چه مسیری را دنبال میکنند ؟ آیا کمیک در سینما و تاریخچه این فرم هنری جایی دارد ؟ اصلا چطور میتوانیم یک فیلم کمیک بوکی خوب را از یک فیلم کمیک بوکی ضعیف تشخیص دهیم ! و در نهایت بهترین فیلم های سینمایی کمیک بوکی کدامند ؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید ؛

کمیک بوک در سینما

دنیای کمیک بوک ، دنیای روایت با تصویرسازی گرافیکی است ، همین جذابیت گرافیکی کوچک آنقدر محبوبیت در میان هوادارنش به ارمغان آورده تا جایی که هنوزم که هنوز است تولید محتوای برای این پلتفرم وجود دارد ؛ از کمیک های بازگشت ولورین گرفته تا عصر انتقامجویان و … اما چیزی که باعث میشود دنیای کمیک بوک به دنیای سینما راه پیدا کند پدیده ای به نام سینمای هندسی است. سینمای هندسی ریشه در هنر ترکیب بندی تصویری و روایت گرافیکی تصویربردار دارد که آن هم از فیلم های نوآر و نئو نوآر کارگردانانی همچون اورسن ولز ، هیچکاک و … می آید ؛ ایده ی اصلی سینمای کمیک بوکی اکشن بودن یا قهرمان محور بودن یا … نیست ؛ ایده ی اصلی این سینما روایت بصری جذاب فارق از المان های درام بود اما حالا هر چقدر که جلوتر میرویم کارگردانان و فیلم سازان این جور فیلمها علاوه بر حفظ جذابیت های بصری به سمت سینمای دراماتیک هم روی می آورند و فیلمهای پیشرفته ای که هم از نظر درام و هم از نظر تصویری قدرتمند هستند میسازند

فیلم کمیک بوکی خوب ، زشت ، ضعیف !

اینکه چه فیلمی خوب ، بد و یا ضعیف است نه تصمیم فیلمساز است ، نه تصمیم منتقد و نه تصمیم مخاطب ! فیلم سینمایی که ساخته شده فیلمی خواهد بود که ساخته شده به همین راحتی ! این وسط تماشاگران هستند که باهم فرق میکنند ، بدیهی است که هر کس حق دارد نظرخودش را داشته باشد اما وقتی پای رقابت به میان می آید که باید یکی از حذف و دیگری برنده باشد آن وقت است که میتوانیم با تعریف ارزش هایی فیلمی یا گیمی یا هر چیز دیگری را بر اثر هنری دیگری برتری ببخشیم البته بیاید هیچ وقت با انسانها این کار را نکنیم ! وقتی پای فیلم های سینمایی کمیک بوکی به میان می آید نمی توانیم استثناهای آنچنانی میان پروژه ها مختلف قائل شویم مگر آنکه واقعا با شاهکاری تمام عیار مواجه باشیم حالا بیاید بدون معطلی برویم سراغ ۵ فیلم برتر کمیک بوکی سینما تا اینجای کار !

۵- کیک اس

داستان فیلم کیک اس یا همان بزن بهادر از مجموعه کمیکی دوست داشتنی به همین نام از انتشارات مارول ساخته شده ؛ سینمای کمدی سیاه و فضای خشن این فیلم بدون هیچ گونه تغییر از این کمیک الگو برداری شده نکته ساخت این فیلم برای فیلمسازان کمیک بوکی این بود که میتوان فیلمی با بودجه کم و کاملا پایبند به داستان کمیک تولید کرد و محبویت سینمایی بسیاری به دست آورد ! اگرچه که این روزها این روش چندان ارزشمند محسوب نمیشود اما باید اعتراف کنیم که کیک اس خوب از پس داستانی در حد این قد و قواره برآمد و فیلمی مخاطب پسند تحویل داد.

 کمیک بوکی کیک اس

۴- sin city

خیلی کم پیش می آید که فیلمی مثل سین سیتی را تماشا کرده باشید و تا سالها مبهوت سینمای هندسی که ارائه میدهد نمانده باشید ؛ این فیلم با طراحی صحنه ، نورپردازی و جلوه های ویژه شگفت انگیزی که ارائه میدهد تا سالها در سینمای کمیک بوکی حرف اول را میزد ؛ فرانک میلر به عنوان یک نابغه ی تمام عیار در دنیای کمیک و سینما فیلمی به نام sin city را برای دوستداران کمیک بوک تولید کرد که منتقدان نه آنرا فیلمی نوآر و نه فیلمی کمیک بوکی میدانستند البته بگذریم که برخی هم اصلا sin city را جزو آثار سینمایی به حساب نمی آورند اما با تمام این احوال میلر نشان داد که میشود چیزهای بیشتری هم به جز ابرقهرمانان از دنیای کمیک به سینما آورد.

 سینمایی کمیک سین سیتی
کمیک در سینما !

۳- انتقام جویان : جنگ بی نهایت

جنگ بی نهایت نه به عنوان یکی از بهترین آثار سینمایی کمیک بوکی مطرح است و نه به عنوان اثری پایبند به داستان کمیک اما به نمایندگی از مجموعه ی خوش فروش مارول و به دلیل پایان بندی متفاوت و کم نظیرش شایسته ی دریافت سومین فیلم سینمایی کمیک بوکی تاریخ تا اینجای کار است اگرچه این مجموعه فیلم در اندازه های یک بلاک باستر سینمایی بسیار ستودنی است اما دلیل نمیشود که بی خیال بخش سینمای دراماتیک ماجرا شویم !

فیلم های سینمایی کمیک بوکی انتقامجویان

2- بتمن : شوالیه ی تاریکی

بیاید صادقانه با ماجرای سینمای کمیک بوکی برخورد کنیم ! بدون شک میتوانیم بگوییم تا به حال هیچ بلاک باستر سینمایی نتوانسته در حد و اندازه های بتمن : شوالیه ی تاریکی به جای خودش کار کند ؛ گاتهامی که نه به وین محدود میشود و نه به بتمن ضد قهرمانی که نه به جوکر محدود میشود و نه به یک ضد قهرمان ساده !

بهترین فیلم های سینمایی کمیک
کمیک در سینما !

1-جوکر

جوکر تنها فیلم شخصیت دار سینمایی است که از دنیای کمیک بوک ریشه گرفته ! جوکر نه تنها درمکتب هالیوودی ساخته نشده بلکه فیلمی کاملا نیویورکی است البته که میدانم کارگردانی به نام تاد فیلیپس این فیلم را ساخته اما دوست دارم جوکری که امروز میبینم را نسخه جانبی از کارهای اسکورسیزی در دهه ۹۰ در نظر بگیریم ؛ جوکر تنها فیلم به معنای واقعی سینمایی کمیک بوکی است !

 سینمایی کمیک بوکی جوکر

دیدگاه‌ها (2)

*
*

    مبین Guest اکتبر 1, 2020 Reply

    اصلا قبول ندارم این مقاله رو یعنی این همه شاهکار های کمیک بوکی در دنیای سینما(انتقام جویان پایان بازی. شوالیه تاریکی.وی مثل وندتا.مرد عنکبوتی ۲.بتمن اغاز می کند.سوپرمن.کاپیتان آمریکا جنگ داخلی.ماسک و..............)اون وقت فیلمی به بدی جوکر رو گزاشتین تو رتبه ی یک؟همه میدونن این فیلم یک جوکر رو نشون میده که اصلا شبیه جوکر نیست من خودم وقتی فهمیدم قراره فیلم اختصاصی جوکر ساخته شه خیلی خوشحال شدم و وقتی با هیجان این فیلم رو دیدم انگار یه ضد حال واقعی خوردم با احترام این مقاله از بیخ عیب داره

      hook مدیر کل اکتبر 2, 2020 Reply

      خیلی هم عالی ... ممنون از نظرتون

همین حالا! در خدمت شما