کمیک هوک

سوال هایی که خدای جنگ بی پاسخ گذاشت ! خدای جنگ جدید کی منتشر میشود ؟

سوال هایی که خدای جنگ بی پاسخ گذاشت ! اگر بخواهیم اینطور به بازی god of war نگاه کنیم بدون شک به این نتیجه میرسیم که سرمان حسابی کلاه رفته است ! اما سوالی اصلی پیش می آید خدای جنگ جدید کی منتشر میشود !

خدای جنگ جدید کی منتشر میشود ؟

در20 سال گذشته که عنوان خدای جنگ معرفی شده ، هوادارن این مجموعه بیش از 10 بار این سوال را پرسیده اند و هربار سونی با یک استراتژی مارکتینگ پاسخشان را داده است ! پس از گل کردن خدای جنگ با انتشار نسخه ی دوم این عنوان ، سونی دو بازی با داستان های فرعی برای روی پلتفرم بی بخار psp منتشر کرد تا دوستداران کریتوس علاوه برخریداری کنسول ps2 به سراغ psp هم بروند و پول خرجش کنند که تازه پس از مدتها انتظار خبر آمد که نسخه ی پایانی و سوم در سال 2009 روی پلتفرم ps3 منتشر خواهد شد ! حالا هم که نسل هشتم بازی های ویدیویی با انتشار کنسول ps5 و پایان عمرش به بی محتوا ترین نسل بازی های ویدیویی تبدیل شده باید منتظر انتشار خدای جنگ جدید در ps5 باشیم ! اینکه میگویم بی محتوا ترین نسل بازی های ویدیویی نیازی به معادلات ریاضی پیچیده ندارد ! در نسل هفتم حداقل 20 عنوان شاهکار روی کنسول ها منتشر میشد ؛ از سه نسخه ی gta وRdr وسه گانه حیرت انگیز بایوشاک و last of us و آنچارتد تا عناوینی چون بتمن های rocksteady و نقش آفرینی های فوق العاده چون اسکایریم و ویچرو… که اینها تازه بخشی از شاهکارهای نسل هفتم و جدای از آثارشگفت انگیز ایندی به حساب می آیند ! اما حال بیاید به سراغ نسل هشتم برویم ! در سه سال اول این نسل شاهد انتشار انواع و اقسام ریمسترهای بی کیفیت و با کیفیت بازی های نسل قبل بودیم ! فاجعه اینجاست که این داستان هنوز هم ادامه دارد ! با انتشارعناوینی gears of war 4 وuncharted 4 و صد البته witcher wildhunt بالاخره متوجه شدیم که نسل هشتمی هم وجود دارد ! تازه تازه مزه ی خدای جنگ جدید و رد دد 2 داشت بهمان مزه میداد که خبر رسید ” سایبرپانک2077 و last of us 2 قرار است آخرین عناوین این نسل باشند ! ” و این یعنی تعداد بازی های شاخص نسل هشتم به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد ! (البته اوضاع برای کنسول نینتندو کمی بهتر است ! ) فاجعه ی واقعی اینجاست ” سونی هنوز تمام بازی هایی که 5 سال پیش در کنفرانس e3 معرفی کرده را منتشر نکرده و تنها 3 عدد از این بازی ها توانستند متای بالاتر از 88 بگیرند ! ” . و از آنجایی که سال بعد همین موقع ها باید منتظر تعویض نسل باشیم وانتشار نسخه جدید خدای جنگ هم باید بهانه ی فروش ps5 باشد پس فعلاً خبری از اتفاقات مثبت روی ps4 نخواهد بود ! سوال بعدی هم احتمالا قیمت کنسول ps5 است که بین 500 تا 600 دلار تخمین زده شده که یعنی همان 7 میلیون تومان خودمان !

خدای جنگ جدید کی منتشر میشود ؟

سوال هایی که خدای جنگ بی پاسخ گذاشت ! (حاوی اسپویل)

پس از گذشت دو سال از انتشار عنوان خدای جنگ وقتی به داستان این بازی جدای از گیم پلی که با تکنیک های گیم دیزاین بزک شده میپردازیم تقریباً متوجه حفرات وحشتناک و بزرگی خواهیم شد ! بیاید بریم سراغ سوال هایی که خدای جنگ بی پاسخ گذاشت !

1- چه اتفاقی برای یونان افتاده است ؟

همانطور که در پایان خدای جنگ سه دیدیم کریتوس پس از کشت و کشتار تمامی الهه های یونانی و خودکشی با تیغه ی المپ جهان را به آشوب کشید ! به واژه ی جهان دقت کنید ! در تمام سه گانه ی خدای جنگ ما با جهان طرف هستیم نه یک کشور ! سرزمین ! یا اقلیم ! ما با تایتانی به نام اطلس ملاقات میکنیم که به فرمان زئوس جهان را به دوش دارد ! به سرزمین مرگ میرویم و تمام مردگان جهان را میبینیم ! پس چطور میشود که کریتوس با چند کیلومتر سفر کردن به سرزمینی خارج از جهان برسد که از قضا اودین بر آن فرمانروایی میکند ! مفاهیم در اساطیر ازلی و ابدی هستند یعنی در اساطیر یونان جد زئوس اولین موجودیت عالم بوده در حالی که این برهه از اساطیر اسکاندیناوی (که خدای جنگ به آن میپردازد) کمی از مفاهیم ازلی فاصله دارد از همین رو داستان میتواند از یونان به اسکاندیناوی پل بخورد (ساختار سفر بین قلمروها در نسخه آخر خدای جنگ ) نه اینکه از سرزمینی دور مردی به نام کریتوس به میدگارد سفر کند (چیزی که ممیر سعی کرد در بازی به خوردمان بدهد)! این سازکار خروج از اساطیر یونان و ورود به اسکاندیناوی آنقدر حساس است که اگر پاسخی مزخرف برایش در نظر بگیرند کل فرانچایز بی اعتبار خواهد شد !

سوال هایی که خدای جنگ  بی پاسخ گذاشت !
خدای جنگ جدید کی منتشر میشود ؟

2-چطور فرزند پیش از پدر به دنیا آمده !

در پایان داستان متوجه میشویم که نام اصلی ائتریوس همان لوکی بوده که غولها برایش انتخاب کردند ! در واقع فرزند کریتوس لوکی است ! اما صبر کنید ! ظاهراً در این نسخه از اساطیر اسکاندیناوی که سانتامونیکا ارائه میدهد مشکلی وجود دارد ؛ اینکه لوکی هرگز از فرزندان اودین نبود درست است ؛ اینکه به اندازه ی خدایان قدرت دارد درست ! چون فرزند کریتوس که خودش پیش از این جزو خدایان بوده . اما آنچه در اساطیرآمده این است که لوکی از غولی به نام آنگربودا صاحب سه فرزند میشود : اولی هل یا همان هلا که بانوی مرگ است و صاحب قلمرو زیرزمین است که با توجه به اتفاقاتی که در بازی افتاد و سفری که به زیرزمین شد و خبری از هلا نبود کاملاً درست به نظر میرسد ! فرزند دوم فنریر نام دارد ، گرگی بزرگ که در ماجرای راگناروک اودین را میکشد ! اینکه اورا هم در بازی ندیده ایم طبیعی است . اما فرزند سوم او مارجهان است که در تمام طول بازی در میدگارد حضور دارد ! چطور فرزند لوکی پیش از او در میدگارد حضور پیداکرده ؟ ممیر در جایی از بازی توضیح میدهد که مارجهان به زبانی مرده صحبت میکند و یک روز به صورت ناگهانی سرو کله اش در میدگارد پیدا شده ! آیا او از آینده آمده ؟ و به همین خاطر است که تنها کسی که میتواند با او صحبت کند فقط آئتریوس است ؟

سوال هایی که خدای جنگ  بی پاسخ گذاشت !

3- کریتوس یا فارباوتی ؟

نام پدرلوکی که خیلی نقش پررنگی در اساطیر نداشته فارباوتی است ؛ فارباوتی کاراکتری نه چندان پرداخته در اساطیر اسکاندیناوی میباشد او اکثراً به عنوان پدر لوکی تعریف میشود پس میتوان نتیجه گرفت که کریتوس همان فارباوتی است ! البته در خود بازی هم به صورت نامحسوس به این امر اشاره شده اما ماجرا از جایی پیچیده میشود که یکی از نقاشی های روی دیوار به مرگ فارباوتی به دست لوکی اشاره میکند ! آیا قرار است کریتوس به دست آئتریوس کشته شود ؟ یا نه تبدیل به مارجهان شود ؟ پاسخ به این سوال ها خیلی سخت خواهد بود آن هم در جهانی که فریا همسراودین است (در اساطیر اینطور نیست ! ) و مارهای بزرگ در زمان سفر میکنند و … اما جالب این است که در اساطیر راگناروک زمانی به شمارش میفتد که لوکی به جان بالدر سوء قصد میکند !

فارباوتی
کریتوس یا فارباوتی
کریتوس یا فارباوتی ؟

دیدگاه‌ها (0)

*
*

همین حالا! در خدمت شما