کمیک هوک

برترین نویسندگان کمیک بوک را بشناسید – ویل ایسنر را بشناسیم !

برترین نویسندگان کمیک بوک را میشناسید ؟‌ اگر تا به حال به سراغ این خالقان دنیای کمیک بوکی نرفته اید به نظر میرسد بالاخره وقت آن رسیده که با چند انسان خلاق آشنا شوید ! بیاید با گل سر سبدشان شروع کنیم ! بیاید اول ویل ایسنر را بشناسیم .

برترین نویسندگان کمیک

در این مجموعه مقاله ها قصد داریم برترین نویسندگان دنیای جذاب کمیک را بشناسیم و به اعماق تاریخ این هنر جذاب برویم !و بدانیم این ایده های فوق العاده از ذهن کدام نوابع تاریخ نویسندگی بیرون آمده من که میگویم با ویل اسینر نویسنده کمیک قراردادی با خدا شروع کنیم !

ویل ایسنر : شروع ماجرای یکی از بهترین نویسندگان کمیک بوک

ویلیام ایسنر متولد ششم مارس 1917 در خانواده ای مستضعف به دنیا آمد ِ ویل پسر ارشد خانه که در روز تولد پدرش به دنیا آمده بود شرایط انجام هر کاری به جز هنرمند شدن را داشت. پدرش سامول ایسنر در جنگ جهانی اول سرباز کوچکی بود که پس از پایان جنگ به نیویورک سفر کرده و با اینکه فقر را تحمل میکرد مشغول طراحی برای چند سالن تاتر در شهر شد. فنی مادر ویل زنی بسیار حساس و وظیفه شناس در قبال خانواده بود آنقدر که همسرش سامول را به خاطر عوض کردن شغل و بیکاری های گاه و بیگاهش سرزنش میکرد پس حتما حدس میزنید که وقتی متوجه شد ایسنر هم میخواهد به دنبال هنر برود چقدر عصبانی شد . ویل ایسنر آنقدر زندگی عجیبی داشته است که به صراحت بیان کرد به جز قراردادی با خدا همه ی کمیک ها و رمان های گرافیکی اش را از روی تجربیات شخصی اش نوشته و طراحی کرده ! ایسنر اولین کسی بود که هنر کمیک را تا این اندازه که امروز میبینیم محبوب کرد . او هم طراح خوبی بود و هم نویسنده ی خوبی از قضا همین دو مهارت برایش کافی بود تا بتواند طراحی داستان هایی خارق العاده رو انجام بده! ایسنر حتی در زمان جنگ جهانی دوم هم حضور رسانه ای خوبی داشته و از طراحی کارتون برای روزنامه ها تا کمیک های کوتاه کارهای زیادی انجام داده اما وقتی به سراغ انتشار کتاب هایی با محوریت کمیک رفت عصری جدید را در صنعت داستان گویی رقم زد : ویل ایسنر هم داستان گوی خوبی بوده و هم در مقالاتش روش کار خاصی در تولید کمیک معرفی کرده بود .

ماجرای سوپرمن !
برترین نویسندگان کمیک بوک

ماجرای سوپرمن !

این ماجرا به زمانی برمیگردد که ایسنر کامیکی با محوریت شخصیتی به نام مرد شگفت انگیز تولید میکند و ماجرای آنرا پیش دوستانش تعریف میکند ! ظاهراْ پیش از اینکه ویل ایسنر بتواند این کمیک را منتشر کند دی سی سوپرمن را منتشره کرده وادعا میکند کمیک ایسنر کاملا از روی سوپرمن ساخته شده اما ظاهرا این اتفاق دقیقا برعکس افتاده و کمیک مرد شگفت انگیز سالها پیش از انتشار سوپرمن خلق شده است !

ویل ایسنر

آثار

اکثر آثار ویل ایسنر درمورد شرایط اجتماعی و اوضاع داخلی جامعه آمریکا بوده که میتوان از کمیک های آخرین روز در ویتنام و رویا پرداز و قلب سنگی نام برد اما مهم ترین رمان گرافیکی او قراردادی با خدا بود که داستان مردی یهودی را میگفت که با خدا قراردادی برای سالم ماندن فرزند دخترش امضا میکند و با مرگ دختر نوزادش تا مرز جنون پیش میرود …. فضای این کمیک سیاه و بسیار در زمان خودش محبوب بود.

ویل ایسنر نویسندگان کمیک بوک

خداحافظ ویل ایسنر

ایسنر در سال 2005 همسر و فرزندش را تنها گذاشت از دنیا رفت ! در سالهای آخر عمرش قراردادی با خدا را دوباره و ویرایش و منتشر کرد و در مراسم رونمایی از این نسخه اعلام کرد که داستان این کمیک را به خاطر دختر 16 ساله اش آلیس، که به خاطر سرطان خون مرد نوشته بود! چیزی که تا آن زمان هیچ کس نمیدانست !

دیدگاه‌ها (0)

*
*

همین حالا! در خدمت شما