کمیک هوک

بهترین کاور آرت های گیم را بشناسیم- 10 کاور برتر ویدیو گیم !

بهترین کاور آرت های گیم از آن چیزهایی نیست که سلیقه ای باشد ! تقریبا همه ی گیمرها 10 کاور برتر ویدیو گیم که میخوام برایتان معرفی کنیم را میشناسند : همراه ما باشید !

بهترین کاور آرت های گیم !

اگر چه امروز طراحی کاور آرت ها زیر نظر تیم مارکتینگ است تا کارگردان هنری بازی ها ولی تقریباً همه ی گیمرها به طراحی تصویری که قرار است با آن بازی ها را به یاد آوریم حساس و گاهاً متعصب هستند و چیزی که اکثرا به آن اعتقاد دارند این است که آمریکایی ها تخصص خاصی در نابود کردن بهترین کاورها دارند ! حالا بیاید بی معطلی برویم سراغ 10 کاور برتر ویدیو گیم !

10 کاور برتر ویدیو گیم !

کاور آرت به طراحی جلد بازی های ویدیویی میگویند که سالها پیش از اینکه پای ناشرین مارکتینگ محور به ویدیو گیم باز شود توسط تیم هنری بازی ها طراحی میشد که یعنی اکثراً هنر ژاپنی ها را روی کاور آرت میدیدم اما حالا با توجه به اینکه اکثر شرکت های مارکتینگ ویدیو گیم در آمریکا واقع هستند و مهم ترین چیز برایشان جلب توجه جامعه پول به دست حامی قانون کپی رایت است از هر چیز هنری و غیر هنری که فکرش را بکنید استفاده میکنند !

10- مورتال کمبت 1992

آن سال ها آرتیست ها و کمپانی های بازی سازی تمام تلاششان را میکردند تا هر چه میتوانند کاور آرت های عجیب و غریب تر با رنگ های فریبنده طراحی کنند اما کاور مورتال کمبت سگا جنسیس با 3 تا 4 رنگ کاری در کاور آرت میکند که با یک نگاه متوجه وخامت اوضاع میشوید! و با خود میگوید هیچ خبری از کارکترهای عجیب الخلقه نیست ؟ زامبی ها چطور ؟ اسلحله ؟ فقط یک اژدها !؟ پس حتماً ماجرا چیز دیگری است !

9- سیاه !

وقتی قرار است بگویید میخواهیم یک آتش بازی حسابی راه بیندازیم که خودتان را با آن خفه کنید بدون شک به کاور آرت مدال افتخار یا ندای وظیفه فکر نمیکنید ! فقط سیاه ! تنها گلوله ها گویای جذابیت این بازی هستند . حتی گرافیک منحصر به فردش هم در مقابل کاور آرت این بازی بی جذبه بود !

کاور آرت بازی  black
پوستر بازی  black

8-فلز در هم تنیده ! یا ماشین جنگی خودمان ؟

یکی از بازی های خاطره انگیز دهه 90 میلادی که بعد ها هیچ وقت نتوانست موفقیتش را دوباره تکرار کند ! اما 40 درصد از موفقیتش را مرهون همین کاور آرت بوده ! آن زمان ها به ندرت تصاویر سه بعدی قوی روی کاور ها میدیدم که بتواند جذبمان کند اما این یکی هم ترسناک بود و هم باحال ! برای من نماد خودآزاری بود!

فلز در هم تنیده یا ماشین جنگی

7- رزیدنت اویل 4 !

این کاور برای خودش دورانی داشت ! البته که بهترین کاور نیست اما وقتی لیون لو پلی را اولین بار این شکلی آن هم با آن اسلحه لیزر دار ! با آن مرد کچل و دوستانش در بک گراند و فضایی که به نظر روستایی میرسید دیدیم فقط میخواستیم بدانیم چه خبر شده اما وقتی بازی شروع میشد و چند لول بازی میکردیم میفهمدیم که آنقدر ها هم درک درستی از ترسیدن نداشتیم !

رزیدنت اویل 4 کاور آرت
 

6- کسلوانیا ! سال ها پیش !

طراحی بصری کسلوانیا همیشه در طول تاریخ ویدیو گیم خاص بوده است ! اما وقتی اولین بار آن هم در ماجرای باکس آرت های معروف نینتندو با این طراحی خارق العاده مواجه شدیم کاملاً برق از سه فازمان پرید ! ترکیب بندی کلاسیک از رنگ های متناسب با المان های گرافیکی عمق میدان آخه ؟ الگوی مارپیچ طلایی ؟ قطعاً جزو بهترین کاور آرت های گیم

5- فاینال فانتزی 10

یکی از نمونه هایی که بهترین در ژاپن و بدترین در آمریکا بود همین فاینال فانتزی 10 است اگر میخواهید کار آرت خوب تشخیص دهید مثل کاور آرت سمت چپ ( در ژاپن ) باید از دیدن کاور آرت سمت راست ( در آمریکا ) دوری کنید !


4- آلن ویک

اگر فکر کردید در این لیست خبری از بازی های نسل 7 و 8 نیست ، باید بگویم که اشتباه بزرگی مرتکب شدید ! بسیاری از آثار خارق العاده در نسل هفتم جای گرفته ! همین آلن ویک با آن کاور محسور کننده چرا نباید جزو بهترین کاور آرت های گیم باشد ؟

3- heavy rain

در این مورد هم با کاور آرتی طرف هستیم که بعد ها دوستان خرابکاری زیادی در آن به وجود آوردند ! یک اوریگامی پرنده در زیر باران آن هم با این رنگ ها وحشتناک خودش گویا همه چیز هست چه نیازی به کاراکتر بود ؟ چرا جزو بهترین کاور آرت های گیم نباشد ؟

بهترین کاور آرت های گیم  را بشناسیم-  10 کاور برتر ویدیو گیم !

2- خدای جنگ 2

یکی از چیزهایی که در دنیا هرگز از دیدنش خسته نخواهید شد همین کاور آرت خدای جنگ 2 ، دومین کاور آرت برتر ویدیو گیم است ! کریتوس شاکی حالا به دروازه های المپ رسیده و این بار بدون واسطه سراغ زئوس میرود ! یک کاور میتواند چه خبری بهتر از این آن هم با این تصویر به شما بدهد !

کاور خدای جنگ 
بهترین کاور آرت های گیم2

1- ICO

این هم از کاور برتر ویدیو گیم که نمی توانیم هیچ وقت فراموشش کنیم ! در این کاور هم نقاشی داریم هم گرافیک و هم ویدیو گیم ! آیکو شاید آن زمان سر و صدا نکرد اما کاورش هنوزم که هنوز است بهترین کاور تاریخ ویدیو گیم است !

آیکو
بهترین کاور آرت های گیم  را بشناسیم-  10 کاور برتر ویدیو گیم !

دیدگاه‌ها (0)

*
*

همین حالا! در خدمت شما