کمیک هوک

چطور آرت بوک ها را مطالعه کنیم؟

اگر فکر میکنید آرت بوک ها به غیر از زیبایی فوق العاده ای که در کالکشن های ما به وجود می آورند کارکرد دیگری هم دارند تا پایان با ما همراه باشید ؛ چطور آرت بوک ها مطالعه کنیم ؟

برای همه دوست داران آرت بوک

قطعاً در میان شما عزیزان کسانی هستند که با عشق به یک فرانچایز یا یک مجموعه به سراغ آرت بوک آن میروید ، یا دوستانی کالکشن بازی که دوست دارند مجموعه خود را کامل تر کنند با این همه این کتاب های پر زرق برق حاصل زحمت چند هزار ساعت کار تیم های هنری است پس حتما باید با نگاهی عمیق تر به آنها پرداخت تا ارزش واقعی شان را درک کرد، البته لازم به ذکر است که ما متوجه این موضوع هستیم آرت بوک هایی که بیشتر موردتوجه قرار میگیرند ، آنهایی هستند یک عنوان سینمایی یا گیم را نمایندگی میکنند اگرنه آرت بوک های شگفت انگیزی هم هستند که مربوط به یک استدیو یا هنرمندی خاص هستند و حتی ارزششان بیشتر از آرت بوک های تجاری هستند اما چیزی که خیلی ها نمی دانند این است که بسیاری از همین استدیو ها و هنرمندان مطرح هستند در تولید این آرت بوک های تجاری به عنوان عضوی از تیم نقش ایفا کردند پس تمام آرت بوک ها ارزش مطالعه در سطحی عمیق تر دارند.

 

برای هنرمندان

بارها پیش آمده که هنرمندان به سراغ مطالعه یک آرت بوک خاص میروند و کارشان هم واقعا در مطالعه بی مانند است اما گاهی لازم است مثل یک غیرحرفه ای نگاه کنید ، مشکل اصلی این است که هنرمندان به خاطر سبک تصویر سازی خاص و نگاه سبک محورشان تنها چیزی را میبینند که تکنیک آنها را تایید میکند ، این شکل مطالعه در دراز مدت قسمت خلاقه ذهن شمارا تنبل میکند ، در واقع و به اصطلاح روانشناسان کارکردی حسی شما فیلتر دار میشود و به شکلی ناخودآگاه آرام آرام سراغ نپذیرفتن دیگران و پذیرفتن بیشتر خود میروید ، مطالعه این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

چطور آرت بوک ها را مطالعه کنیم؟

چطور آرت بوک ها را مطالعه کنیم ؟

قطعاً هیچ روش ایده آلی برای این کار وجود ندارد آنچه در اینجا می آید روشی امتحان شده توسط ماست که میشود گفت پس از سالها فعالیت در این رشته بدست آمده و هیچ اصراری بر این سبک نگاه نیست؛

به فهرست بندی کتاب ها توجه نکنید!

اکثراً آرت بوک های تجاری موضوعاتشان را بر اساس مراحل بازی و یا داستان فیلم مرتب میکنند که این حقه ای است تا تجربه شما از آن بازی یا فیلم را بازسازی کند اما بیاید مثل کسی که تا به حال فیلم و یا انیمیشن مربوطه را ندیده است رفتار کنید ، اول سراغ طراحی شخصیت ها ، بعد محیط ها و بعد بافت ها و سپس پیش تولید پیشرفته بروید!

طراحی شخصیت

معمولاً استدیو ها بزرگ چند هنرمند بزرگ را استخدام میکنند تا طرح های اولیه را باسبک خودشان برای کارگردان هنری طراحی کنند ، بدیهی است طرح نهایی طرح منتخب و ادیت شده توسط کارگردان هنری است اما چیزی که اینجا توجه شما را جلب خواهد کرد طرح های اولیه حذف شده است ، این ایده ها گاهاً حتی ازکارکتر پایانی هم جذاب تر هستند ، اگر چه هنرمند اینجا بازنده بوده اما شما باید طرح و نگاهش را تقلید کنید باید دقیقاً اشکال ، رنگ ها و بافت هایی که به شکل درست یا نادرست وارد شخصیت کرده را تحلیل ، هیچ مشکلی در هیچ اثر هنری وجود ندارد. فقط برخی آنقدر خوش شانس نبودند که گیر کارگردان مناسب بیفتند برای مثال در میان طرح های اولیه دکتر استرنج طرح هایی وجود دارد که به مراتب از آنچه در نسخه نهایی میبیند جذاب تر است ، در یکی از این طرح ها حجم شنل آرت بوک دکتر استرنج حضور این کارکتر را به شکلی دراماتیک شبیه نقاشی ها قرن نهم اروپا میکرد اما کارگردان آنرا کنار گذاشته و ترجیح داد شخصیت بیش از حد اسطوره یا نشود ولی همین تکنیک چیزهای زیادی برای آموختن دارد فقط کافی است بیش از برنده از بازنده چیزهای بیشتری یادبگیرید.

طراحی کارکتر چطور آرت بوک ها را مطالعه کنیم؟

طراحی محیط

این بخش در تمامی آرت بوک ها حضور دارد بی کم کاست اما واقعیت این است که کار هیچ هنرمندی در این بخش ایده آل نیست اگر تا به حال در استدیویی فعالیت کرده باشید متوجه خواهید شد که دعوای اصلی روی طراحی محیطی است تا طراحی شخصیت یک کانسپت اولیه محیطی بالای 20 بار دریک تیم کوچک ادیت میشود، هیچ محیطی ایده آل نیست و به قول یکی از دوستان اگر فقط دو روز دیگر وقت داشتیم بهترش میکردم اما اگر آن دو روز هم تمام میشد جا برای بهتر شدن بود، در طراحی محیطی ابتدا زاویه دید و محل قرار گرفتن دوربین ، سپس زاویه افق و بعد هم محل قرار گرفتن اشیا در آن را بررسی کنید ، بعد ها سراغ نورپردازی و رنگ ها و بافت ها بروید ، طرح اولیه همان صفحه سیاه سفید اجسام است ، وقتی کارتان با درک اشکال و زاویه دید و پرسپکتیو تمام شد بروید سراغ نورپردازی ، منشا نور و نوع آن را مشخص کنید ، نور نقطه ای؟ محیطی؟ و مستقیم … حالا سراغ بافت شکل هایتان بروید ببینید چطور هر تکستچری در زاویه و بافت شکل مخصوص به خودش جای گرفته و سپس اصلاح رنگ شده ، این آنالیز مرحله به مرحله اوایل کمی سخت به نظر میرسد ولی پس از مدتی که به آن عادت کردید فوق العاده خواهد بود.

طراحی محیط چطور آرت بوک ها را مطالعه کنیم؟

بخش مارکتینگ

در میان صفحات آرت بوک ها طرح های جالب و خاصی هستند که شاید هیچ شباهتی به روند تولید یا سبک بصری تولید نداشته باشند ، اما شما آن فرانچایز را با آن تصویر میشناسید ، اینها همان طرح های مارکتنیگ هستند که توسط هنرمندان خارج مجموعه استدیو مربوطه طراحی و پرداخت شدند ، به این فکر کنید که چرا به این کار نیاز است ؟ چرا از هنرمندان داخل استدیو برای تبلیغات و مارکتینگ استفاده نمیشود ؟ ساده است چون وقت یک هنرمند استدیویی همیشه پر است و بیشتر تمرکز او روی فرآیند بهینه کردن روند تولید تمرکز کرده نه مارکتینگ و بازاریابی!

چطور آرت بوک ها را مطالعه کنیم؟

بخش تکنیک های جدید

این بخش در هر آرت بوکی وجود دارد و روز به روز هم شاهد توسعه آن خواهیم بود از تکنیک های سه بعدی خاص تا سبک های بصری جدید تا استفاده از تکنیک های پاناروما و کانسپت های شخصیت سه بعدی همه و همه تکنیک هایی هستند که استدیو روز به روز با بدعت گذاری آنرا برای ما توسعه دادند ، وقرار هم نیست حالا حالاها دست بکشند ، این تکنیک هارا بررسی کنید منطق پشت به وجود آمدنشان را درک کنید و سعی کنید چیزی به آن اضافه کنید .

چطور آرت بوک ها را مطالعه کنیم؟

دیدگاه‌ها (0)

*
*

همین حالا! در خدمت شما