کمیک هوک

سریال Boys ! بهترین و متفاوت ترین داستان کمیک بوکی تاریخ

سریال Boys ! بهترین و متفاوت ترین داستان کمیک بوکی تاریخ است . بله درست است در این مقاله قصد داریم موضوع این سریال کمیک بوکی شگفت انگیز را بررسی بکنیم ! دعوت میکنم همراه ما باشید ؛

برای تاریک ترین روزهای انسانیت سریال Boys

پیش از هر چیز لازم است  ایده ی اصلی داستان Boys  را بدانیم ! بویز ایده ی خلاف داستان های ناشران گردن کلفتی چون دیزنی ، مارول و دی سی دارد . به دنبال شلوغ کاری و قهرمان پروری و اسطوره سازی هم نیست اما حالا چرا باید چنین سریالی یا چنین داستانی را تماشا کنیم وقتی قرار نیست خبری از قهرمانی تنها که روزهای سختی پشت سر گذاشته و حالا به این نتیجه رسیده که باید همه چیز را وقف مردم کند ؟ یعنی کلیشه در کلیشه ! موضوع فقط کلیشه ای بودن چنین داستانی نیست . بویز چیزی بیشتر از یک سریال تلوزیونی سرگرم کننده  با ایده ای ناب به  شما ارائه می دهد؛ مفاهیمی مثل قهرمان ، شرور ، درست ، غلط در دنیای امروز فقط برای فریب دادن شما استفاده میشود . شما دوستی پیدا میکنید ، او به شما خیانت میکند و شما دشمن او میشوید ! به نظر ایده ی نابی برای یک داستان آبکی سینمای هند می آید اما همه ما امروز میدانیم هیچ اندیشه و نگاهی ازلی و ابدی وجود ندارد ؛ امروز در تحقیقاتتان راجع بهداشت جهانی به این نتیجه میرسید که در قرن 21 چالشی مثل طاعون سیاه وجود نخواهد داشت و این موضوع را با دلیل و مدارک ثابت میکنید اما فردای همان روز بیماری کوید 19 به شما میفهماند که اشتباه کرده اید . اما آیا واقعاً اشتباه کرده اید؟ در دنیای منطق انتقادی ذهن انسان امروزی اینکه یک چیز درست یا غلط است معنا ندارد ؛ همه چیزهایی که راجع آنها نتیجه گیری میکنید حاصل مجموعه ای از اتفاقات واحتمالات است که شما و موضوعی را که راجع آن فکر میکنید در موقعیتی که حالا هستید قرار داده ! برای مثال اگر شما فیلمی ترسناک درمورد قاتل داس به دستی که قربانیش را تکه تکه می کند تماشا کرده باشید و در انباری خانه تان یک داس پیدا کنید یقیناً نگاه مثبتی به  آن داس نخواهید داشت حالا اگر به جای آن فیلم ترسناک یک مستند دوست داشتنی درمورد کشاورزی گندم به روش سنتی در مزرعه ای زیبا تماشا میکردید نگاهتان نسبت به داس عوض میشود این دقیقاً همانجایی است که کار بویز شروع میشود.

ضد قهرمان های قهرمان سریال بویز

برای سرزمین معجزه (اسپویلر)

ابرقهرمان ها به معنی واقعی کلمه و به عنوان یک شرکت خصوصی به نام وات مشغول فعالیت میشوند ! آنها با جرم و جنایت مبارزه میکنند و مردم را نجات میدهند ؛ هفت ابرقهرمان شرکت وات به سرپرستی هوملندر (با معنای کنایی وطن دوست) حسابی پول در می آورند ! از فروش فیلم و سریال هایی با داستان های خودشان تا تیشرت های تبلیغاتی و … همه و همه شرکت وات را تبدیل به غول سرمایه ی آمریکایی کرده ؛ درواقع یک کسب و کار خشن تبدیل به بزرگترین صنعت دنیا میشود اما نکته اینجاست که هیچ کس مشکلی با این خشونت ندارد ! آنها میتوانند جنایتکاران را از وسط نصف کنند ، گردن دشمنانشان را بشکنند و در خون آنها حمام کنند و هیچ کس مشکلی با این موضوع ندارد چرا که این ابرقهرمانان معجزه ی خداوند هستند (چیزی شبیه این جمله معروف که ایالات متحده سرزمین معجزات است ؛ در فرهنگ عام آمریکایی اگر انسانی صاحب ثروت و قدرت شود نشان از لطف بیش از حد خداوند به اوست ) اما ما داستان را با این ابرقهرمانان آغاز نمی کنیم ! داستان Boys  داستان یک مشت انسان عادی است که به خاطر پرو بازی این ابرقهرمانان عزیزانی را از دست داده اند و حالا هم قصد تلافی دارند و از قضا با کشتن یکی از همین ابرقهرمان های نامیرا کارشان را شروع میکنند تا اینکه هوملندر متوجه این موضوع میشود … ویلیام بوچر (مثل همان بیل قصاب دارودسته ی نیویورکی ها) ریاست این پسران را بر عهده گرفته. آنها متوجه میشوند علت ابرقهرمانان نه نتیجه  یک معجزه ی الهی  بلکه تحت اثر یک ماده شیمیایی به نام ترکیب وی به قدرت میرسند ! از طرف دیگر شرکت وات و هوملندر تمام تلاششان را به کار میگیرند تا وارد پروژه ی نظامی ایالات متحده شوند تا وات علاوه بر یک شرکت صعنتی بزرگ به ابرقدرت نظامی جهان تبدیل شود . بویز بدون شک کنایی ترین سریال فعلی تلویزیونی آمریکایی است ؛ دینامیت (ناشر کمیک) کاراکتری مضحکی مانند کاپیتان آمریکا را به صورت واقعی در قالب هوم لندر تداعی میکند و به شما می گوید اگر خیال کردید قهرمانان برای گردن شما احترامی بیشتر از گردن دیگران میگذارند اشتباه کرده اید.

سریال Boys  ! بهترین و متفاوت ترین داستان کمیک بوکی تاریخ

متفاوت ترین سریال کمیک بوکی

و برای تاریک ترین روزهای سرزمین معجزه

در طول سریال مردم عادی را مشاهده میکنید که یا برای وات پول میدهند و یا جان ! انگار همه برای بندگی ابرقهرمانان خلق شدند اما چیزی که تاریکترین وجه سریال را متوجه خود میکند فروپاشی درونی ابرقهرمانان است آنها هر یک به طریقی از کوچک ترین عقده های روانی خودشان ، غول های بزرگ میسازند ! میخواهند سریع ترین باشند ، از وسط مغز یک دختر جوان رد میشوند ! میخواهند عقده های دوران کودکیشان را جبران کنند به همه ی افراد دور و برشان تجاوز میکنند و در نهایت به ایده ی نسل برتر یا موجوداتی فرانسانی میرسند که تقریباً همه میدانیم که منظور همان نژادپرستی درونی ملت های دنیاست همان فکر هوسناکی که میگوید : انسان ها از موجودات دیگر با اهمیت تر هستند و در میان انسان هم عده ای از عده دیگری مهم تر ! یعنی مرگ یک انسان خاص، فاجعه ای بزرگ اما مرگ انسانی دیگر ضایعه ای کوچک محسوب میشود گاهاً مرگ بعضی مایه ی مسرت این موضوع را دقیقاً در رفتار هوم لندر به وضوح مشاهده میکنید !

پوستر سریال Boys و کمیک Boys

 

سریال Boys ! 

تهیه کننده این سریال و ناشرش همان آمازونی است که این روزها پولش از پارو بالا میرود! اما به جای تهیه ی فیلم درمورد اینکه چطور خرید از آمازون باعث سعادت شما خواهد شد ؛ داستانی بر علیه نظام سرمایه داری جهانی یعنی همان خودش ، ارائه میدهد . بویز و آمبرلا آکادمی بر خلاف فیلم ها و سریال های فضاحت بار دیزنی که اخیرا اکران میشوند ، مسیر جذابی را پیش گرفته اند هم آمازون و هم نتفلیکس آنقدر از دیزنی پلاس جلو هستند که بعید میدانم در آینده ی نزدیک بتواند با فیلم ها و سریال های نامدارش نظر منتقدان را جلب کند ! در واقع مخاطب امروزی از محافظه کاری دیزنی خسته شده و میداند که دیگر نه بازسازی های دامبو فیل پرنده ، مولان ، شیرشاه ، سیندرلا ، دیو و دلبر و نه با داستان های سانسور شده ی کمیک ها نمی تواند نظر مخاطبش را جلب کند به نظر باید منتظر باشیم تا انتقام جویان جایشان را به پسران بدهند؛ نظر شما  چیست ؟

دیدگاه‌ها (0)

*
*

همین حالا! در خدمت شما